Yazar "Şener, Tuna" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Markalı Ürün İle İlgili Tüketici Düşüncelerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma(2016) Onurlubaş, Ebru; Şener, TunaPazarlama dünyasındaki yoğun rekabet ortamında tüketiciler, aynı ürün grubuna ait pek çok farklı marka arasında sürekli olarak tercih yapmak durumunda kalmaktadırlar. Bu noktada marka değeri, marka çağrışımı, marka sadakati gibi kavramlar bu tercihleri doğrudan etkilemektedir. Markalı ürünün tüketicide yaptığı çağrışım, tüketici temelli marka değeri anlayışının da doğmasına yol açmıştır. Buna göre tüketiciler, markalı ürün kavramına öznel tepkiler vermekte, satın alma davranışlarını da bu tepkiler doğrultusunda düzenlemektedirler. Tüketicilerin verdiği tepkilerin öznel olması, işletmelerin tüketici davranışları konusunda daha hassas olmalarına yol açmış, uzun vadede de tüketici temelli marka değeri anlayışının işletmeler tarafından benimsenmesi sonucunu doğurmuştur. Her müşteri farklı bir sosyo-ekonomik yapıya, farklı bir kültüre, farklı bir eğitim ve gelir düzeyine sahip olduğu için, her tüketicinin markalı ürün olgusuna verdiği tepkiler farklı olabilmektedir. Yapılan çalışmada, markalı ürünlerle ilgili tüketici düşüncelerini ortaya koyabilmek için Edirne İlinde 500 kişiye anket yapılmıştır. Elde edilen veriye, SPSS 20 istatistiki paket programı kullanılarak frekans dağılımı, açımlayıcı faktör analizi, güvenilirlik analizi, doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı Faktör analizi sonucu 5 alt boyut (Güvenilir ve Dayanıklı, Kalite-Fiyat ilişkisi, Reklam ve Müşteri Memnuniyeti, Prestij, Marka Bağımlılığı) belirlenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi ile belirlenen faktörlerin, faktör yapılarının uygunluğunu ortaya koymak amacıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Daha sonra, Markalı Ürün ile ilgili Tüketici Düşünceleri Ölçeğinin alt boyutlarına hangi testin yapılıp yapılmayacağını belirlemek için Kolmogorov Smirnov testi yapılmıştır. Dağılımın normal olmadığına karar verilerek Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testleri uygulanmıştır. Test sonuçlarında, Markalı Ürün ile ilgili Tüketici Düşünceleri Ölçeğinin alt boyutlarından; Güvenilir ve Dayanıklı olması (F1), Kalite- Fiyat ilişkisi (F2), Reklam ve Müşteri Memnuniyeti(F3), Prestij(F4), Marka Bağımlılığı(F5) faktörlerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiği, Kalite- Fiyat ilişkisi (F2), , Prestij(F4), Marka Bağımlılığı(F5) faktörlerinin yaşa göre, Güvenilir ve Dayanıklı olması (F1), Reklam ve Müşteri Memnuniyeti(F3), Marka Bağımlılığı(F5) faktörlerinin eğitim ve mesleğe göre, Marka Bağımlılığı(F5) faktörünün medeni duruma göre, Güvenilir ve Dayanıklı olması (F1), Kalite- Fiyat ilişkisi (F2), Reklam ve Müşteri Memnuniyeti(F3), Prestij(F4)faktörlerinin gelire göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştirÖğe Socio-Economic Conditions and Behaviors of Rice Producers in Meriç Plain (Edirne, Turkey)(2016) Atılgan, İpek Helvacıoğlu; Şener, Tuna; Tokatlı, Cem; Balkan, AlpayGeniş arazi ve su kaynaklarına sahip olan Meriç Ovası, "Tarım Arazisi" olarak bilinir ve Türkiye'nin en önemli tarım bölgelerinden biri olarak kabul edilir. Bu bölge Türkiye'nin en büyük pirinç tarımı alanını oluşturmaktadır ve pirinç üretimine büyük katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, İpsala, Karpuzlu ve Meriç bölgelerinde yaşayan pirinç üreticilerinin sosyal ve ekonomik yapıları sistematik veri toplama teknikleri kullanılarak araştırılmış ve elde edilen verilere göre bölge için bir sosyo-ekonomik değerlendirme önerilmiştirÖğe Sürdürülebilir kırsal kalkınma politikaları: Türkiye örneği(Trakya Üniversitesi, 2019) Şener, Tuna; Yıldız, NuralKırsal kalkınma politikaları gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkeler için büyük önem arz etmektedir. Kırsal kalkınma politikaları vasıtasıyla, tarımsal üretimin ve verimin arttırılması, bölge halkına sürekli istihdam sağlayacak iş kollarının oluşturulması, kırsal nüfusun gelir düzeyinin ve yaşam standartlarının iyileştirilmesi gibi ekonomik hedeflere ulaşılmaya çalışılmaktadır. Bunun neticesinde kırdan kente göçün de önüne geçilecek, ülke içinde demografik bir dengesizliğin ve sosyolojik problemlerin ortaya çıkması da engellenmiş olacaktır. Ancak bu iyileştirmelerin kalıcı olabilmesi için uygulanan politikaların da sürdürülebilir olması gerekmektedir. Bu nedenle bu politikaları uygularken, bölgenin doğal ve kültürel varlıklarını korumak, bölge halkının süreci benimsemesini ve sürece katılımcı bir şekilde dahil olmalarını sağlamak gerekmektedir. Türkiye, Cumhuriyet'in ilk yıllarından itibaren kırsal kalkınmaya önem vermiş ve zaman zaman başarılı uygulamalara imza atmış olsa da sürdürülebilirlik konusunda sıkıntı yaşamış, belirlenen hedeflerin uzağında kalmıştır. Günümüzde AB'ye üyelik süreciyle beraber kırsal kalkınma politikaları AB müktesebatına uyumlu bir şekilde yürütülmekte, AB tarafından tahsis edilen fonlarla kırsal kalkınma hedeflerine ulaşılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'nin geçmişten günümüze kırsal kalkınma politikaları sürdürülebilirlik açısından ele alınmış, mevcut durumun bir analizi yapılarak yaşanan problemlere dair çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kırsal kalkınma, kalkınma politikası, sürdürülebilirlik, Avrupa Birliği