Yazar "Şen, Sezen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fransız Barok operalarında görsel kimlik(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Şen, Sezen; Beksaç, EnginGörsel kültür, hayatımızın her noktasında yer alan görsel öğelerin incelendiği bilimsel bir çalışma alanıdır. İnsanoğlunun sahip olduğu görsel deneyimler, mağara duvarlarında yer alan resimlere dayanmaktadır. Teknolojik gelişmeler sonucu, görüntünün işlenebilir olması, bugün görsel imgelerin yaşantımızın her alanında var olmasıyla sonuçlanmıştır. Dolayısıyla görsel kültür, içerisinde sanat alanındaki uygulamaların da bulunduğu oldukça geniş bir alanı kapsamaktadır. Barok dönemde ortaya çıkan opera, müzik, resim, heykel, mimari, dans, edebiyat gibi farklı alanların bir arada olduğu, oldukça zengin bir sahne sanatıdır. Opera, içerisinde yer alan müzikal unsurların yanında dramatik etkinin sağlanmasını sağlayan pek çok görsel öğeye sahiptir. İtalya’da ortaya çıkan Opera sanatı, kısa sürede tüm Avrupa’ya yayılmış ve zamanla her ülkenin kendi kültürü ile şekillenerek ulusal bir çizgiye kavuşmuştur. Fransa, bu zengin sanat ile 17.yy ‘ın ikinci yarısında tanışırken, Fransız operaları çok kısa sürede farklı bir görsel kimliğe bürünmüştür. Fransız Barok Operalarının sahip olduğu görsel kimliğin oluşmasında elbette dönemin sosyal, politik ve kültürel yapısıyla ilgili pek çok neden yer almaktadır. Bu anlamda, Fransız Barok Operalarının, görsel kültür gibi geniş bir çalışma alanı kapsamında incelenmesi, sanat yapıtlarının analiz edilmesi ve üzerine düşünülmesi noktasında oldukça önemlidir. ‘Fransız Barok Operalarında Görsel Kimlik’ başlıklı bu çalışma ile amaçlanan, Opera sanatının doğuşu ve Fransa’daki gelişimini inceleyerek, Fransız Barok Operalarının sahip olduğu görsel kimliğin, bu sanatın gelişimine olan katkısını ortaya çıkarmak, dönemin kültürel yapısı ve sanat anlayışını farklı bir gözle değerlendirmektir.