Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çelik, Yasemin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Etkileşimli masal anlatımı uygulamasının çocukların dil gelişimine etkisi
    (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Çelik, Yasemin; Akşin Yavuz, Ezgi
    Araştırmanın amacı, etkileşimli masal anlatımı uygulamasının çocukların dil becerilerine etkisini incelemektir. Deneysel desen türünde, ön test-son test kontrol gruplu desen şeklinde oluşturulan araştırmanın çalışma grubu Edirne il merkezinde bulunan Milli Eğitime Bakanlığı’na bağlı anaokulunda öğrenim gören 48-60 ay arasındaki 10 deney 10 kontrol grubu olmak üzere toplam 20 çocuktan oluşmaktadır. Program uygulaması öncesinde Marmara Gelişim Testi Dil Gelişimi Alt Ölçeği sınıf öğretmenleri tarafından çocuklar için doldurulmuştur. Deney grubuna, hazırlanan etkileşimli masal anlatımı uygulaması 2020-2021 eğitim öğretim yılı Mart-Nisan ayları arasında toplam 6 hafta süresince, haftada birer masal olmak üzere gerçekleştirilmiştir. Masal anlatımı uygulaması pandemi nedeniyle çevrimiçi canlı olarak gerçekleştirilmiştir. Bu süre zarfında kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Altı haftalık uygulama süresi sonunda Marmara Gelişim Testi Dil Gelişimi Alt Ölçeği son testleri her iki grupta yer alan çocuklar için de öğretmenler tarafından doldurulmuştur. Araştırmada kullanılan veri toplama araçlarından kişisel bilgi formu ise aileler tarafından doldurulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; etkileşimli masal anlatımı uygulaması öncesinde dil gelişiminde benzer seviyede olan çocuklardan etkileşimli masal anlatımı uygulamasına katılanların dil gelişimlerinin katılmayanlara göre anlamlı düzeyde daha fazla ilerleme gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda etkileşimli masal anlatımı uygulamasının çocukların dil gelişimini desteklemede etkili bir araç olduğu söylenebilir.

| Trakya Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Edirne, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim